Podcast "Sekrety poliglotów" - Konrad Jerzak vel Dobosz i Marlon Couto Ribeiro
Posłuchaj nagrania w wersji audio tutaj:
Autor książki "Sekrety poliglotów", poliglota, uczestnik programu "The Brain - Genialny umysł", w którym był testowany ze znajomości 14 języków obcych; jeden z organizatorów warsztatów językowych odbywających się od 2014 r. w Polsce.
[SP 024] Język obcy w pracy
[SP 023] Egzaminy i certyfikaty językowe – jak się przygotować
[SP 022] Język, którego uczą się tylko…
[SP 021] Co nas zdziwiło w innych językach
[SP 020] Jak się nie uczyć języków
[SP 019] Wyjazd za granicę a nauka języka obcego
[SP 018] Język portugalski
[SP 017] Jak uczyć się gramatyki
Sesja wygasła
Proszę zalogować się ponownie. Strona logowania zostanie otwarte w nowym oknie. Po zalogowaniu można ją zamknąć i wrócić tutaj.
W 14. minucie omawiasz, w jaki sposób uczą się dzieci i że najpierw mówią, a potem widzą jak wygląda dane słowo.
Miałam okazję obserwować coś ciekawego w przypadku młodszego synka, kiedy uczył się mówić. Sporo słówek wymawiał błędnie i nawet był jednym z tych dzieci w przedszkolu, które jako pierwsze trafiły pod opiekę logopedy. Specjalista na pewno bardzo tu pomógł, jednak jak tylko synek nauczył się sylabizować, sam zorientował się, że część słówek wypowiada błędnie. Z dnia na dzień robił niewyobrażalne postępy pod tym względem. W szczególności tam gdzie występowała litera „r”, którą wymawiał jako „l” pytał: Mamusiu, czyta się „tlawa” czy „trawa”? I tak w kółko przez kilka tygodni. Dotyczyło to nie tylko „r”. W jego przypadku zadziałał zmysł wzroku 🙂